Zanzásitva: 1 [2009]

Záróra van a könyvesboltban, ám megjelenik egy furcsa idegen, Swan Tamel (Sinkó László), vele együtt pedig a boltban található összes könyv átváltozik egy 1 című regénnyé. Az ügyben a cinikus nyomozó, Phil Pitch (Mucsi Zoltán) kezd el nyomozni.

Amint tudomást szereztem az 1 című film létezéséről, elolvasva a pár soros történetet azonnal látni akartam Pater Sparrow (valódi nevén Verebes Zoltán) sci-fijét. Ugyanúgy indult, amilyennek ígérkezett: elvont, szürreális, furcsa, mindfuck adalékokkal, valamint elképesztően darkos hangulattal. Igen, gondoltam ez kell nekem! Az atmoszféra remek, a felütés kellően abszurd, Mucsinál jobban pedig senki nem tud hitelesebben anyázni. Azonban ahogy telt-múlt a játékidő, úgy omlott össze az a kártyavár, amit az 1 olyan remekül felépített magának. Már hirtelen azt sem tudtam, mit látok, mi történik pontosan, milyen dialógusok hangzanak el a szereplők szájából, akik valami oknál fogva egy szanatóriumba kerültek. A film teljesen elborul, és nem a jó értelemben. Egyszerűen képtelen voltam élvezni: az elején amilyen gyorsan magába szippantott, később olyan hirtelen köpött ki magából, hogy már ne árgus szemekkel figyeljem, mi sül ki belőle, hanem fészkelődve várjam a mindössze 91 perces játékidő végét. Amennyi lehetőséget magában hordozott az 1, végül úgy lett egy ál-művészieskedő valami, amelynek posztere helyett magát a kész művet rakom ki most ide (ezt maga Sparrow tette közkincsé a YouTube-on):
 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hideg préda 2 / Fritt vilt 2 [2008]

Top 10: Found Footage filmek

The Poughkeepsie Tapes [2007]

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]