Így nézne ki a Kaliforniai álom, ha maga a mindfuck király, David Lynch rendezte volna. Elég furcsa így látni a képkockákat, ám valahogy mégis remek alapanyag volt egy ilyen kaliberű fan-trailer elkészítéséhez.
Embert próbáló feladat olyan filmet készíteni, amely egyetlen helyszínen játszódik, legyen az lakás, autó, vagy akár egy koporsó. Nagyon erősen történet, illetve párbeszéd központú alkotásnak kell lennie, hogy hiába a zárt tér, mégis lekösse a nézőt. Én személy szerint élek-halok az ilyesfajta kamaradarabokért. Nem hiába, hiszen nagyon sok minőségi filmmel lehet összefutni, amelyek helyszínek terén korlátozva vannak. Összegyűjtöttem hát a számomra tíz legkedvesebb, egy helyszínen játszódó filmet. Persze vannak köztük olyanok, amelyek nem 100%-ig, az elsőtől a legutolsó másodpercig zajlanak egy és ugyanazon helyszínen, de még így is bőven beleférnek a kategóriába.
Vannak a tipikus romantikus filmek. Amikor Tom Hanks összejön Meg Ryan-nel, amikor Zach Efronra hajt minden csaj, mondvacsinált bonyodalmakba ütköznek a kapcsolatok, majd végül összejönnek, smárolnak a naplementében - és stáblista. Az igazi limonádé mozik, amelyek a jól bejáratott úton viszik végig ugyanazt a klisés népvakítást. És néha akad pár olyan gyöngyszem, amely úgy, ahogy van, szembeköpi ezt a sablont, majd jól gyomorszájon vágja, sőt, miután az összegörnyedt a fájdalomtól, még orrba is rúgja. Ilyen a Closer.
Tíz idegent sodor a sors egy motelbe, egy viharos éjszakán. Egy színésznő, annak sofőrje, egy friss, ám annál furcsább házaspár, egy háromtagú család, egy prostituált, egy zsaru, valamint egy rab, akit szállít. A víz mindent elöntött, így kénytelenek éjszakára meghúzni magukat a szállóban. Ám nem lesz nyugodt éjszakájuk: nem elég, hogy az események láncolatát egy autóbaleset indította el, de valaki gyilkolni kezdi a motel lakóit. Ahogy fogyatkoznak, úgy lesznek a fennmaradt túlélők egyre gyanúsabbak. A történet másik szálán egy utolsó előtti pillanatban összehozott tárgyalást láthatunk: egy kivégzés előtt álló gyilkos, akit a védelem megakar óvni a halálbüntetéstől, tudathasadásra hivatkozva. De vajon hogyan függ össze a két cselekményszál? James Mangold thrilleréhez már volt korábban szerencsém, ott és akkor elkönyveltem, hogy egy egész pofás thriller, kellően sötét hangulattal, ütős kis csattanóval lezárva. Jobb lett volna szép emléknek meghagyni, mert második megtekintésre ...
Heten pályáznak ugyanarra a pozícióra. Azt hitték, egy sima, egyszerű állásinterjúra jöttek, de nagyon tévedtek. A multicég ugyanis a Grönholm-módszer segítségével akarja kiválasztani, ki a legalkalmasabb a vezetői poszt betöltésére. A módszer lényege, hogy különböző feladatok elé állítja a jelentkezőket, akik közül minden egyes állomás végeztével valakinek távoznia kell.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Regisztráció nélkül is hozzászólhatsz a bejegyzéshez.