Rejtélyes manhattani haláleset / Manhattan Murder Mystery [1994]
Larry és Carol nyugis házaséletet élnek Manhattanben. Egy este megismerkednek szomszédaikkal, az idős házaspárral, akik közelgő évfordulójukra készülnek. Másnap amire Larry-ék hazaérnek, a házban nagy a felfordulás: az asszony szívrohamot kapott. Carol megdöbbenésére a frissen megözvegyült férfi nem kimondottan szomorú, épp ellenkezőleg. A nő úgy dönt, szimatolni kezd kicsit, ezzel több gyanús apróságra lesz figyelmes.
Woody Allen nevére sok ember ugrik, és ugyancsak nem kevés ember kerüli minél messzebbre. Én magam főleg a korábbi filmjeit preferálom, amikor még szerepet vállalt saját alkotásaiban. Hiába hozza mindig ugyanazt a karaktert, ezzel nyiltan közölve, hogy valószínűleg ő maga is pont ugyanilyen, én mégis bírom ezt az okoskodó, csípkelődő értelmiségi fazont, akit megszemélyesít. Filmjeinek humora egyedi, a poénforrások inkább a dialógusokban mutatkoznak meg, erre a legjobb példa legismertebb filmje, az Annie Hall.
A Rejtélyes manhattani haláleset már jóval később készült: 1993-at írunk, a film két főszereplője pedig nem más, mint maga Woody Allen és Diane Keaton - nyugodtan nevezhetjük őket úgy, mint a jól bevált páros. A helyszín is a megszokott: Manhattan belvárosa, így a gyakorlott Allen-rajongók szinte kapásból "otthon" is érzik magukat.
A film nem túl eredeti ötlettel dolgozik: vajon a férj volt a gyilkos? Mi haszna származhatott belőle? Viselkedése több, mint furcsa, nem tűnik olyannak, mint aki annyira siratná elhunyt feleségét, pedig előző nap még kicsattantak a harmóniától. Miközben a Diane Keaton által megformált Carol próbál rájönni a válaszokra, férje, Larry szkeptikusan áll a dologhoz, ahogy azt csak Woody Allen tudja előadni. És lassan megérkezünk az első negatívumhoz: mindez sajnos nem tölt ki másfél órát. Itt kerül a képbe a páros egy barátja, akivel Carol éttermet akar nyitni, és kettejük közt szikrázni kezd valami. Ez azonban nem igazán vezet sehova, így csak felesleges adalékként kapunk pár jelenetet ezzel kapcsolatban. A másik negatívum konkrétan a film vége, maga a megfejtés, amely nem csattan akkorát, hiába próbálták minél kacifántosabbra összehozni. Pedig a forgatókönyvet az a Marshall Brickman is írta Woody Allen mellett, akivel közösen körmölték le az Annie Hall-t és a Manhattan-t.
Minden, értsd: minden adott volt egy igazán jó Woody-élményhez. A szereplők, a gyönyörű nagyváros, az alapfelütés, de mégis a túlnyújtott játékidő érezhető egy idő után, amelynek hatására a film kissé nyögvenyelősen próbál egyben maradni. Azért sikerül neki, és vannak kellemes és izgalmas jelenetei is, de ennél azért többre számít az ember.
Woody Allen nevére sok ember ugrik, és ugyancsak nem kevés ember kerüli minél messzebbre. Én magam főleg a korábbi filmjeit preferálom, amikor még szerepet vállalt saját alkotásaiban. Hiába hozza mindig ugyanazt a karaktert, ezzel nyiltan közölve, hogy valószínűleg ő maga is pont ugyanilyen, én mégis bírom ezt az okoskodó, csípkelődő értelmiségi fazont, akit megszemélyesít. Filmjeinek humora egyedi, a poénforrások inkább a dialógusokban mutatkoznak meg, erre a legjobb példa legismertebb filmje, az Annie Hall.
A Rejtélyes manhattani haláleset már jóval később készült: 1993-at írunk, a film két főszereplője pedig nem más, mint maga Woody Allen és Diane Keaton - nyugodtan nevezhetjük őket úgy, mint a jól bevált páros. A helyszín is a megszokott: Manhattan belvárosa, így a gyakorlott Allen-rajongók szinte kapásból "otthon" is érzik magukat.
A film nem túl eredeti ötlettel dolgozik: vajon a férj volt a gyilkos? Mi haszna származhatott belőle? Viselkedése több, mint furcsa, nem tűnik olyannak, mint aki annyira siratná elhunyt feleségét, pedig előző nap még kicsattantak a harmóniától. Miközben a Diane Keaton által megformált Carol próbál rájönni a válaszokra, férje, Larry szkeptikusan áll a dologhoz, ahogy azt csak Woody Allen tudja előadni. És lassan megérkezünk az első negatívumhoz: mindez sajnos nem tölt ki másfél órát. Itt kerül a képbe a páros egy barátja, akivel Carol éttermet akar nyitni, és kettejük közt szikrázni kezd valami. Ez azonban nem igazán vezet sehova, így csak felesleges adalékként kapunk pár jelenetet ezzel kapcsolatban. A másik negatívum konkrétan a film vége, maga a megfejtés, amely nem csattan akkorát, hiába próbálták minél kacifántosabbra összehozni. Pedig a forgatókönyvet az a Marshall Brickman is írta Woody Allen mellett, akivel közösen körmölték le az Annie Hall-t és a Manhattan-t.
Minden, értsd: minden adott volt egy igazán jó Woody-élményhez. A szereplők, a gyönyörű nagyváros, az alapfelütés, de mégis a túlnyújtott játékidő érezhető egy idő után, amelynek hatására a film kissé nyögvenyelősen próbál egyben maradni. Azért sikerül neki, és vannak kellemes és izgalmas jelenetei is, de ennél azért többre számít az ember.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése
Regisztráció nélkül is hozzászólhatsz a bejegyzéshez.