Top 100 Joint: #100-91.

Egy Top 100 lista, amit hónapokon át írtam, szelektáltam, variáltam, míg végül csak összejött. 100 kedvenc film, szigorúan szubjektíven.

Na, akkor elkezdem. A fenti kis bevezető mindent elmond, kezdjük az utolsó tízessel. Akik épphogy bejutottak.


100. Beépülve / Brick (2005)

Rian Johnson debütáló rendezése, Joseph Gordon-Levitt kiváló alakításával. Középsulis környezetbe ontott, film-noir elemekkel dolgozó nyomozós film. Írtam is róla.


99. Beavis és Butt-head lenyomja Amerikát / Beavis and Butt-Head Do America [1996]

A két idióta metál-buzi tévéjét ellopják, de ők ezt ugye nem hagyhatják tétlenül, majd egy orbitális félreértés folytán egyik zűrből a másikba keverednek.


98. Képtelen képregény / Chasing Amy [1997]

Kevin Smith ilyet is tud, és milyen jól tudja! Egy elbaszott szerelmi történet, a sajátos proli humorral megfűszerezve.


97. Minden héten háború / Any Given Sunday [1999]

Ha nem rajongsz az amerikai fociért, akkor se hagyd ki Oliver Stone remekbe szabott, 162 perces filmmonstrumát! Sztárparádé, feszült pillanatok, és hiába minden kötelező klisé, mégis működik. Valamint az egyik legjobb motivációs hegyibeszédet is itt találod - a'la Pacino.


96. Mint a kámfor / Out of Sight [1998]

"Tudjátok, az a film, aminek az elején Clooney kirabol egy bankot és nem indul az autója..." - a klasszikus pillanat megvan, ugye? A stílus pedig itt kezdődik, és még J.Lo sem tudja elcseszni nekünk.


95. Gyilkosság / The Killing [1956]

Igen, ez a lassan 60 éves mestermű sem hiányozhat. Kubrick most cseppet sem "kubrickos", és bizony ez a sok évtized ide vagy oda, mai szemmel is abszolút nézhető darab. Így kell kirabolni egy lóverseny kasszáját? Minden faszán megy, de közben... mégsem.


94. Angyalszív / Angel Heart [1987]

Alan Parker a horror, a thriller és a krimi hármasával játszadozik ebben a fondorlatos, végtelenül nyomasztó filmben, és még egy arconcsapást is tartogat Neked a végére. De Niro vérfagyasztó, Rourke pedig iszonyat laza.


93. Watchmen - Az őrzők [2009]

Nem tartom egy kifejezetten jó rendezőnek Snydert, de mégiscsak csinált egy nagyon tökös Holtak hajnala remake-t, és ezt az epikus művet, amely remekül visszaadja a képregény hangulatát. Visszavonult, álarcos igazságosztók a hidegháború szélén. Rorschach rulez!


92. 500 nap nyár / (500) Days of Summer [2009]

Nem kedvelem igazán a romantikus komédiákat, kivéve, ha valami újat tud mutatni. Na, a (500) Days of Summer aztán tud! Tényleg nem tudok nagyon mit írni ide, ezt aztán látni kell, és kész! Nem mellesleg itt fogadtam örök szerelmet Zooey Deschanelnek.


91. Csupasz Pisztoly / The Naked Gun: From the Files of Police Squad! [1988]

Épp a minap gondoltam, elalváshoz berakok valami könnyed filmet, erre azon kaptam magam, hogy vége, és én ébren vagyok, na meg túl vagyok egy kiadós nevetés-adagon. Mi ez, ha nem örök kedvenc?


Megjegyzések

Megjegyzés küldése

Regisztráció nélkül is hozzászólhatsz a bejegyzéshez.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]

Top 10: Egyhelyszínes filmek

Stephen King: Az / It [1990]

Hideg préda 2 / Fritt vilt 2 [2008]