A felszín alatt / Under the Skin [2013]

Férfitársaim! Most őszintén... Az Under the Skin megnézésben ugye nektek is jelentős szerepet játszott, hogy láthassátok, ahogy Scarlett Johansson konkrétan kivillant mindent? Ugye? Tudtam én. Azoknak, akik pedig még nem látták a filmet, üzenem, hogy tessék felkészülni, mert nem egy könnyen emészthető darabról van szó. Művészfilm magasfokon, ezt jobb, ha észben tartjátok. 108 percen keresztül egy cseppet sem hétköznapi élményben lehet részetek, ami se nem gyors, se nem eseménydús, viszont a hangulat az nagyon ott van.

De kezdjük azzal, hogy miről is szól ez az egész. Scarlett Johansson egy idegent alakít, aki női testbe bújva csábít el férfiakat, majd végez velük. És nem is akárhogy. Viszont ezt nem fogom lelőni, lévén, hogy a filmben amúgy sem történik annyira sok minden. Hiába a több, mint másfél órás játékidő, ezt bizony simán össze lehet vagdosni húsz percre. Mert ha hiszitek, ha nem, az Under the Skin nem kevés részét csupán az teszi ki, hogy Scarlett vezet. Beszélget valakivel. Felinvitálja magához. Scarlett sétál. Scarlett megint vezet. Mindez hosszú perceken keresztül. Láthatjuk például, hogy a tengerparton Scarlett a távolból elindul felénk, és végignézhetjük, ahogy megérkezik.


És itt jutottunk el oda, hogy bizony Johansson kisasszony anyaszült meztelen testén kívül nem sok érdekesség van a dologban. Mivel ez nem pont egy filmajánló bejegyzés, és aki csak emiatt a momentum miatt lenne kíváncsi a filmre, annak szeretnék kicsit kedveskedni:

Kattints ide!

És most már tiszta a lelkiismeretem. Ami pedig kicsit furcsa volt, az az egyáltalán nem szájbarágós tálalás. Értem ez alatt, hogy aki nincs tisztában a film alapkoncepciójával, az jó eséllyel a filmből sem fog rájönni, hogy Scarlett konkrétan egy földönkívülit alakít. Esetleg a végén. De ha már ennyi negatívumot írtam, bizony, a mérleg másik oldalára tehető néhány pozitív dolog is. Az atmoszféra. Itt tényleg emelem kalapom, hiszen az amúgy gyönyörűen fényképezett képkockák mellé kaptunk némi nyomasztóbb zenei aláfestést is. Scarlett többnyire faarccal játszik, de valahogy mégis uralja a filmet. A film vége pedig, az erdőben játszódó jelenet tényleg nem volt rossz, de még mindig több indokom van arra, hogy mellőzd a megtekintést.

Nyilván akik jobban buknak a művészfilmekre és szeretik a hosszan, távolba nézős jelenetsorokat, azoknak egészen más véleményük lesz. Bizonyos szempontból én is kedvelem ezt a fajta koncepciót, de itt már nekem is sok volt. Kár, pedig ebből sok mindent ki lehetett volna hozni.

4/10


Megjegyzések

  1. Nekem akkor is tetszett :D Egyszerűen lekötött, hiába repetitív, brutál jó hangulata volt és piszok erős jelenetei vannak. Csak ja, Glazer magasról leszar mindent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen igen, olvastam, hogy Neked jobban tetszett. Nyilván hangulat is kell hozzá, ami nekem nagyon hiányzott. Nem számítottam pörgős dolgokra, de bevallom, egyszer így is sikerült bealudnom rajt :D

      Törlés

Megjegyzés küldése

Regisztráció nélkül is hozzászólhatsz a bejegyzéshez.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Found Footage filmek

The Poughkeepsie Tapes [2007]

Hideg préda 2 / Fritt vilt 2 [2008]

Stephen King: Az / It [1990]