A kiütés / Grudge Match [2013]

Két egykori bokszoló, két rivális, egy rendezetlen számla még harminc évvel ezelőttről, de most talán pont kerül a dolgok végére. Hiszen ahogy az örök igazság is szól: van az a pénz. Az Olasz Csődör a Dühöngő Bika ellen. Stallone és De Niro már jócskán benne vannak a korban, de újra ringbe szálltak. És, hogy ki a jobb? Hidd el, a film végére minden érdekelni fog, csak ez az egyetlen tényező nem.

Én legalábbis így voltam a Grudge Match közben, lévén, hogy nem dobtam hátast a filmtől. A jól bevált utat járja be, a sokszor kitaposott ösvényen evez végig, néhány poénnal megszórva ugyan, de különösebb meglepetést nem okozva. Lehetett volna egy laza, mondjuk másfél órás kikapcsolódás, helyette jött egy két órás, közepes teljesítménnyel döcögő félig dráma, félig komédia, ahol a drámai rész nem hatol úgy, ahogy illene, a poénok pedig csak párszor mosolyogtattak meg, és arról is az egyik mellékszereplő, Alan Arkin tehet.

Pedig ha hiszitek, ha nem, amikor annak idején felröppentek az első hírmorzsák, miszerint Sly és De Niro ennyi idősen bokszolós filmben fognak szerepelni, akkor azért felkaptam a fejem. Igen, öregek, De Niro még pocakos is, Stallone pedig egy komplett botox-reklám, de mégis felcsigázta az érdeklődésem már csak a híre ennek a filmnek.


Hogy teljes legyen a kép, kapunk szerelmi szálat is, de az apa-fia kapcsolat is befigyel. Valahol a film mintha túl sok akarna lenni, túl sok embert próbálna magához vonzani ezzel a megannyi tényezővel, amik ha működnének, még nem is lenne gond, sőt, hálásak is lennénk, de végül a saját kardjába dől bele, a végeredmény pedig olyan semmilyen.

A két főszereplő hozza a kötelezőt, pontosan azt, amit tőlük elvár az ember. Kapcsolatuk nem felhőtlen, az alap konfliktus-forrás még működik is. Alan Arkin, mint ahogy azt említettem, a film humoros oldalát adja, de van vicces fekete srác is, méghozzá Kevin Hart személyében, de ő inkább egy idegesítő ripacs, mintsem komikus. Kim Basinger pedig még mindig nem tartja rosszul magát.

Még csak azt sem tudom mondani, hogy én vártam túl sokat a filmtől, nyilván nem kell égbekiáltó elvárásokkal leülni hozzá, én sem tettem, de mégsem tudtam hova tenni. Nálam egy sima, közepes eredménnyel vizsgázott.

5/10


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]

The Poughkeepsie Tapes [2007]

Top 10: Egyhelyszínes filmek

Stephen King: Az / It [1990]