Top 10: Legjobb Nyitójelenetek

Mert nem árt, ha a film már az indításnál magába szippant. A filmtörténelem jócskán bővelkedik emlékezetes nyitójelenetekkel, én pedig hosszas keresgélés, variálgatás (csak a szokásos...) után összegyűjtöttem a tíz, számomra legkedvesebb filmes kezdést.




10. Jurassic Park [1993]

Egy már-már horrorfilmbe illő jelenet, amikor hiba csúszik a gépezetbe, és bizony az a bizonyos dinoszaurusz jól lakik...



9. A Sötét Lovag / The Dark Knight [2008]

Szimpla bankrablásnak indul, amelyben a tagok módszeresen egymást nyírják ki, szépen, sorban. És a végén csak egy maradhat.



8. Nagymenők / Goodfellas [1990]

Hiába van kiemelve a film közepéből a nyitójelenet, azért nem kicsit alapozza meg nekünk azt a világot, amelyben a későbbiekben részünk lesz.



7. Csillagok háborúja / Star Wars [1977]

A hajó megszállása, majd megjelenik a galaxis legsötétebb ura, Darth Vader. Mai napig hidegrázás.



6. Ryan közlegény megmentése / Saving Private Ryan [1998]

Az a bizonyos partraszállás nem csak a film egyik legjobb jelenete, de a többi háborús témában készült mozi bármelyik jelenetével versenybe szállhat.



5. Drive [2011]

A sofőr elmondja az utasításokat. Öt percig vár, egy másodperccel sem tovább. Majd jön a menekülés, mi pedig markoljuk a karfát az izgalomtól.



4. Sikoly / Scream [1996]

Mi a kedvenc horrorfilmed? A film talán legnagyobb nevét, Drew Barrymore-t nagyon hamar kirakják a képből, mindezt egy olyan ütős jelenetben, amelyhez hasonló horrorfilmekben nem sok van.



3. Fel! / Up! [2009]

Az a bizonyos montázs nem csak mosolyt csal az arcodra, de bizony nem kizárt, hogy néhány könnycseppet is képes kipréselni belőled.



2. Becstelen Brigantyk / Inglourious Basterds [2009]

Hans Landa megjelenik. Elsőre igazi úriember. Közli a tényeket, és a maga jól szituált módján nagyon hamar kipréseli belőled az igazságot.



1. Alkony sugárút / Sunset Blvd. [1950]

A medence vízében lebegő, már halott főhősünk szépen elmondja nekünk, hogy ő már halott. Elkezdi narrálni a történetét, hogy végül is hogyan jutott el idáig?
 

Megjegyzések

  1. Wow, pont pár hete ugrott be nekem is ennek a listának az ötlete, csak még nem írtam meg :D
    Amúgy teljesen jó, viszont nem az összes nyitójelenet, vagy legalábbis nem szó szerint értve. A Ryan közlegény nyitójelenete a temetőben van, a Drive-é csak a telefonbeszélgetés, a Fel!-nél meg a kissrác a moziban van. Amúgy ezek nálam is rajta lennének, csak szerintem ezek már nem nyitójelenetek.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jogos, de ha úgy vesszük, akkor mindegyik általad felsorolt jelenet abból a másikból következik, és abban csúcsosodik ki, amit meg én emeltem ki. És azt hiszem, hogy most új szintre emeltem a kimagyarázást :P

      De főleg a Drive-nál lehet ezt legjobban elnézni, ahol még csak ezek után jön a főcím :) Mindenesetre örülök, hogy tetszett a lista :)

      Törlés
    2. Igen a Drive-on én is sokat gondolkoztam, de végül nem válogattam be. A Ryan közlegényél viszont tök egyértelmű, hogy az nem a nyitójelent. Valahogy mégis megértem, hogy itt van. De majd összehozom az enyémet is hamarosan :D

      Törlés
  2. Volt egyszer egy vadnyugat - A vasútállomás
    Az utolsó dobás - bokszmeccs vágás nélkül á'la Brian De Palma

    Kakukktojás:
    Watchmen - nem a nyitójelenet, hanem a főcím. Mindent visz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valóban nagyon jók ezek is :)

      Egy Top 10 főcímben a Watchmen pedig simán dobogós lenne :)

      Törlés

Megjegyzés küldése

Regisztráció nélkül is hozzászólhatsz a bejegyzéshez.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Found Footage filmek

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]

Top 10: Egyhelyszínes filmek

Stephen King: Az / It [1990]