A pofonok földje / Kung Fu Hustle [2004]

Ha akarsz egy nagyon elborult filmet látni, akkor a Kung Fu Hustle lesz az esti programod. Nem egy
szokványos másfél órára szánod rá magad, ha rávetemedsz, én szóltam. Valójában nem is tudom, merjem-e ajánlani. Amíg a 9-es tervet pont a hanyag rendezői munka miatt kötelező megnézned, addig ebben az esetben úgy tudnám a legegyszerűbben leírni, hogy ezt a készítők sem gondolták komolyan. De még mennyire nem.

A film tele van abszurdabbnál abszurdabb jelenetekkel: eltúlzott karakterek, méginkább eltúlzott bunyók, igazi keleti burleszk, amit megspékeltek az animációs filmekbe illő vizuális poénokkal. Egyszerre szórakoztató, mégis egyszerre érzed soknak. Hiába nem egy hosszú filmről beszélünk, bizony könnyen meglehet, hogy megfekszi a gyomrod. Egyszer lefáraszt, máskor pedig a térded csapkodod a nevetéstől. Érdekes koncepció ez, és nem árt megjegyezni, hogy milyen sok ember kedvencéről van szó.


A történet szerint a Baltások nevű bűnszervezetnek már sikerült befenyíteni a környék nagy részét, egyedül az egyik nyomornegyed van vissza, velük nem bírnak csak elbánni. Igaz ami igaz, kár a sztoriról ennél többet elmondani, sőt, talán ezzel is csak az ujjaimat koptattam, mert amíg nézed, pont leszarod, hogy miről szól a film.

Kedvenc jelenetem a késdobálós, vagy a tömegből kiválasztós, itt tényleg szó szerint hangosan nevettem, de ugyanakkor a fejemet is fogtam, mondván, hogy "na ne". Nagy kár viszont, hogy ezekhez hasonló volumenű humorból a cselekmény előrehaladtával egyre kevesebb lesz, sőt, a készítők mindig jobban és jobban elszálltak. Nem tudom, mit szedtek, amíg a forgatókönyvet írták, de én is kérek belőle.

Én személy szerint nem bántam meg, hogy megnéztem, mert tényleg sikerült egy szórakoznom, de ha úgy érzed, hogy a felénél tartanod kell egy kis szünetet, akkor megnyugtatlak, nem veled van a baj.

6/10


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

The Poughkeepsie Tapes [2007]

A ház hideg szíve / The Haunting [1963]

Top 10: Found Footage filmek

Top 100 Joint: #30-21.