Halloween H20 - 20 évvel később / Halloween H20: 20 Years Later [1998]

Random horrorokkal vigyázni! A múltkor kellett valami agyatlan másfél óra a fejemnek, és már nem is tudom honnan ugrott be, hogy anno, viszonylag új filmként, meg az HBO-n láttam a Halloween H20 - 20 évvel később című részt, és olyan halvány emlékem volt róla, hogy nem is annyira rossz. Az ilyen halvány emlékek általában rosszul sülnek el, így történt most is: az agyatlan másfél órát megkaptam, de nem olyan értelemben, ahogy azt szerettem volna.

A történet szerint eltelt húsz év, Michael Myers pedig visszatér és gyilkol. Oké, ez várható volt, nem is vártam többet. A nyitó jelenet még fel is csigázott, mert tényleg meghozza a hangulatot, de ami utána jön, azt nyugodt szívvel le lehet húzni a budin.

Tulajdonképpen minden olyan védjegyet magán képvisel, amely miatt nem szereti valaki a slasher horrorokat. Aki olvassa a blogot, az tudja, hogy nekem ez a gyengém, amolyan guilty pleasure, bűnös élvezet, ha úgy tetszik, de a H20 (húsz, nem víz) hiába pörög, hiába nem unalmas, egész egyszerűen olyan buta, mint három pár rendőrcsizma. Semmi, de semmi eredetiséggel nem rukkol elő, az igyekezet minimális csíráját sem mutatja. Pont olyan, mint amilyen egy sokadik horror epizód lenni szokott.

Mike Myers jön, gyilkol (még mindig nem tudom, hol tanult meg autót vezetni), miközben Jamie Lee Curtis menekül, vagy próbálja megállítani. És ennyi. Semmi nagy was ist das, vagy megoldás, ám ezúttal egy olyan lezárást kapunk, amely minden folytatás esélyét kizárja. Aha, csak azt hittük: 2002-ben jött a Resurrection. Rohadjak meg, de kíváncsi vagyok!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]

The Poughkeepsie Tapes [2007]

Top 10: Egyhelyszínes filmek

Stephen King: Az / It [1990]