Utazók / Passengers [2016]

Őszintén szólva egyedül azért vártam az Utazók moziban való megjelenését, hogy végre ne kelljen unásig bámulni minden egyes film előtt az amúgy abszolút közepes, ráadásul történet mesélős előzetesét. Hatalmas sóhajtásokkal nyugtáztam, hogy megint ez a 2-3 perc jön, amit a hátam közepére sem kívánok. Aztán megtörtént a premier, én megszabadultam tőle, majd valami morbid kíváncsiságtól vezérelve, amint elérhetővé vált egyéb helyeken, végül rászántam magam. Ne kérdezzétek miért, de így lett.


Azt nem mondom egy percig sem, hogy megbántam, mert nem: az Utazók egy igényesen elkészített film, ahhoz pedig semmi kétség sem fér, hogyha ezt moziban látom, a látványvilág miatt talán még jobban is tetszett volna. Mert az valami elképesztő, még itthon, tévén keresztül is csak lestem. Főleg az űrhajó dizájnja... de várjunk csak, előre szaladtam, van itt történet is.

Szóval a Föld szinte lakhatatlan lett, így egy 5000 alvó embert szállító űrhajó tart egy új bolygó felé. Mígnem egyik nap Jim (Chris Pratt) felébred. Egyedül. Kiderül, valamiért 90 évvel előbb tért magához, mint kellett volna. Egyetlen társa az android pultos, Arthur (Michael Sheen). Jim képtelen beletörődni sorsába, így jól ki is használja a luxushajó adta lehetőségeket. Ám amikor már nagyon unatkozik, úgy dönt, feléleszti Aurórát (Jennifer Lawrence).

Tudom én, hogy Lawrence nevével is reklámozni kellett a filmet, de egy bizonyos mértékig akkor is kapják be a trailer készítők: mekkora húzás lett volna, ha elrejtik a második ember felélesztését is. Mert az előzetes, amit én láttam, hazudott, vagy legalábbis sarkított rendesen: ott már úgy volt bemutatva, hogy eleve mindketten ébren vannak. De tovább megyek: az Utazók pontosan addig a pontig működik, amíg Lawrence fel nem ébred. Pont, mint a Legenda vagyok esetében, úgy itt is sokkal jobban működött ez a majdnem one man show. A többit tudjátok...


És bár még így is sikerült elrejteni pár dolgot, egy-két kisebb húzás valóban meglepő, de nagy megváltásra nem kell számítani, a cselekmény többnyire megmarad a besaccolható úton. Mindvégig megtartja könnyed mivoltát, nincsenek hatalmas robbanások, a fő bonyodalmat egyedül az okozza, hogy valamit meg kell javítani, miközben a látvány kimerül az űrhajó piszkosul jól megtervezett kinézetében - amiért amúgy nagyon nagy pacsi jár.

Chris Pratt szokás szerint hozta a szimpatikus figurát, akivel az ember szívesen leülne egy sört meginni, miközben Jennifer Lawrence újfent magát alakította - sorry, én nem értem, milyen tehetségről beszélnek sokan, amikor arról van szó, hogy ez a lény mekkora talentum. Aki viszont abszolút telitalálat volt, az Michael Sheen, mint android, noha párszor kicsit "emberibb" volt, mint kellett volna, de nagyon jó szövegeket írtak neki, ő pedig remek volt erre a mellékszerepre. Apropó, a Ragyogást megidéző bárjelenet mennyire jó volt!

Könnyed limonádé sci-fi, minimálisra tekert extrákkal, de egy percig sem unalmas játékidővel. Ha megnézed, nem bánod meg különösebben, de ha kihagyod, akkor sem veszítesz vele sokat.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Found Footage filmek

Közelebb / Closer [2004]

A ház hideg szíve / The Haunting [1963]

Exists [2014]