CREEPSHOW #3: Deborah Logan nászutas mészárlása

Creepshow rovatunk harmadik alkalommal jelentkezik. Ahogy az lenni szokott, ismét három horrorfilmet vesézünk ki röviden, pár sorban. Lesz itt idős, Alzheimer-kóros nénit megszálló démon, majd egy fiatal pár nászútja, ahol a feleség több, mint furcsán kezd viselkedni. Végül egy táborozó csapat rosszul elsült kirándulásába nyerhetünk bepillantást, hiszen a helyi legenda életre kel, és egy maszkos gyilkos kezdi irtani őket. Minden, ami szem-szájnak ingere, vagy épp nem. Jobb és rosszabb alkotások az underground horrorfilmek világából. Kellemes borzongást, esetleg szörnyülködést kívánok!

The Taking of Deborah Logan [2014]

Egy orvostanhallgató csoport dokumentumfilmet készít Alzheimer-kóros emberekről. A kiválasztott az öreg Deborah Logan, akin a betegség súlyosabb jelei mutatkoznak. Hamarosan azonban körvonalazódik a kép, hogy az öregasszonyt megszállta valami.

Ó, igen, még egy found footage horror. Jé, már megint egy megszállós film. Több lesz-e azonban a Deborah Logan egy tucatfilmnél? Tény, hogy a címszereplőt ellátták háttérsztorival, amiért jár a pacsi, hogy legalább vették a fáradtságot. És még csak nem is egy földöntúli, misztikus démoni erő szállja meg, hanem egy sorozatgyilkos szelleme, akinek annak idején munkája félbemaradt. Ugyan ettől még nem fogunk állva tapsolni a film végén, de minden sablonja ellenére megvan az a pár hatásos jelenet, amely által egy közepes szintre azért sikerül feltornásznia magát.

Honeymoon [2014]

Bea és Paul friss házasok, nászútjukat pedig egy erdei faházikóban szeretnék eltölteni, távol a világ zajától, az emberektől, szigorúan kettesben. Egyik hajnalban azonban Bea eltűnik, Paul pedig nem messze az erdőben talál rá. A nő nem emlékszik, hogy került oda, ám innentől kezdve furcsán kezd el viselkedni, szó szerint mintha kicserélték volna.

A Honeymoon az a film, amely nagyon ügyesen alapoz. Kezdetben láthatjuk az idillt, hogy ez a két fiatal mennyire szereti egymást, és az égvilágon minden klappol. Majd beüt az a bizonyos incidens, innentől pedig egyik gyanús momentum következik a másik után. Elég rendesen együtt tudunk érezni Paullal, hiszen a nő akármennyire is állítja, hogy minden rendben, mi a férfival együtt pontosan tudjuk, hogy valami történt. Röviden tehát, a Honeymoon nagyon ügyesen pakolja egymásra a jeleneteket, fokozva a feszültséget, ezzel együtt az érdeklődésünket. A film vége egyeseknél kicsaphatja a biztosítékot, bár egy idő után kitalálható, de sajnos nekem nem igazán jött be ez a megoldás. Ezt viszont embere válogatja.

The Redwood Massacre [2014]

Két évtized telt el a redwoodi mészárlás óta, amikor is egy farmer családapát belső hangok késztettek arra, hogy végezzen a családjával. Napra pontosan húsz évvel később egy fiatalokból álló csapat indul az erdőbe, és milyen meglepő: egyesével hullani kezdenek.

A The Redwood Massacre a slasher-horrorfilmek legalja. Ugyan az ilyen tematikájú filmeknél nem szokott különösebben zavarni, ha a színészi alakítások kifogásolhatók, de itt elképesztően amatőr arcokat sikerült beválogatni. Szinte fájdalmas nézni, ahogy egyes karakterek próbálják előadni magukat, főleg a visszaemlékezésben az a bizonyos farmer, azzal az arckifejezéssel már-már önmaga paródiájába fordítja a komplett filmet. Az összképet azonban leginkább az unalom jellemzi: pontosan tudod, hogyha egy szereplő egyedül van, akkor az pusztán percekre van a haláltól, és ami a legrosszabb, hogy megfosztottak minket bármiféle feszültségtől. A dialógusok botrányosak, a szereplők katasztrofálisak, a finálé pedig úgyszintén harmatgyenge. Ha egyszer csinálok egy "Legrosszabb Slasher-filmek" listát, akkor a The Redwood Massacre jogosan foglal majd helyet rajta.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Top 10: Found Footage filmek

Top 10: Kedvenc vígjátékok

Final Cut - Hölgyeim és uraim [2012]

A 9. szalag / Session 9 [2001]