Top 10: Kedvenc képregény-adaptációk
A képregényfilmek aranykora zajlik már jó pár éve, két-három havonta érkezik egy-egy újabb adaptáció, és még mindig elképesztő rajongótáborral bírnak. Geekeké a világ, nincs mese. Nem mehettem el az mellett, hogy összegyűjtsem én is a tíz, kedvenc képregény-adaptációmat. Bár sokan a képregényfilmeket egyenesen a szuperhősökkel azonosítják, én azért kitartottam amellett, hogy ez nem mindig van így, ezáltal a lista is színesebb lett, mintha csak álarcos igazságosztók szerepelnének benne. Ahogy azt szoktam mondani, a lista szigorúan szubjektív.
10. Erőszakos múlt / A History of Violence
Mit tehet az a kisvárosi kávézós, aki lehentel egy bűnbandát és az újságok címlapjára kerül hőstette miatt? Jelen esetben emberünk jobban tette volna, ha meghúzza magát, hiszen megtalálja őt a múlt néhány sötét alakja, akik elől ebbe az isten háta mögötti közösségbe vonult vissza. David Cronenberg filmje bitang erős, és bár nehezen halad egyről a kettőre, mégis, ahogy lepergett az utolsó képkocka, tudatosul csak bennünk, hogy valami olyat láttunk, amit eddig még talán soha.
9. A holló / The Crow
A holló valószínűleg a Kedvenc Bosszúfilmek listámon is szerepelne: Eric Draven-t és menyasszonyát egy utcai banda támadja meg, amelybe mindketten belehalnak, ám egy évvel később Eric visszatér a síron túlról és k.e.gy.e.t.l.e.n. bosszút áll. A méltán híres film nem csak Brandon Lee tragikus halála miatt vált kultusszá, hanem mert egész egyszerűen megérdemli.
8. Vasember / Iron Man
Ugyan mára már teljes csömöröm lett attól, amit a Marvel csinál (Civil War-t szerintem már meg sem nézem...), de a Vasember első része még mindig egy elképesztően jól összerakott mozi. Toborozhatnak össze 50 hőst egy filmbe, felrobbanhat a fél világ, kifolyhat a szemünk a zöld háttérre rávetített animációktól, de az, amit Robert Downey Jr. leművel ebben a két órában, azt sosem fogják überelni.
7. A kárhozat útja / Road to Perdition
Michael Sullivan gyermekei előtt titkolva dolgozik bérgyilkosként, ám egy alkalommal fia kifigyeli, mivel is foglalkozik édesapja. Innen kezd érdekessé válni a történt. A kárhozat útja egy igen erős darab, Sam Mendes talán egyik legjobb filmje, amelyben Tom Hanks (szokás szerint) zseniálisat alakít.
6. Ha/Ver / Kick-Ass
Matthew Vaughn, Matthew Vaughn, Matthew Vaughn! Igen, ő az az ember, aki nélkül szegényebb lenne a filmtörténelem, erre pedig egyik legjobb példa a Kick/Ass. Egy maximálisan üdítő szórakozás, képes feltornászni az adrenalin-szintet, miközben dőlsz a poénokon. Kevés olyan (utálom ezt a szót, de) feelgood produkció születik, amely ennyire szórakoztató, pofátlan és véres. Nem, a Deadpool-t nem szerettem annyira.
5. Scott Pilgrim a világ ellen / Scott Pilgrim vs. the World
Az a bizonyos geek-film! A Scott Pilgrim egyszerre film és videójáték, egyszerre egy üdítő élmény és kreatív megvalósítás. Scott, aki megismerkedik Ramona Flower-rel, ám ahhoz, hogy összejöhessen a lánnyal, meg kell küzdenie annak hét gonosz exével. A film főleg vizuális poénokkal operál, ehhez pedig keresve sem tudtak volna jobb rendezőt találni, mint Edgar Wright.
4. Batman: Kezdődik / Batman Begins
Azon szűk réteg közé tartozom, akik szerint a Begins jobb, mint a The Dark Knight. Szeretem azt is, de látom a sok-sok hibáját, főleg azt, hogy míg az egy Joker-film, addig Nolan trilógiájának első része az igazi Batman történet. Igen, a kezdeteket láthatjuk, az első bénázásokat, illetve azt, hogyan lett Batman az, ami.
3. Watchmen - Az Őrzők
Snyder filmjét lehet szeretni vagy utálni, én egyszerűen imádom. A képregény is megvan itthon, kétszer olvastam, és igen, eleinte kicsit lecsökkentette a film iránti rajongásom, de ezt ennél jobban egyszerűen nem lehetett volna megcsinálni. Egy olyan történetet láthatunk, amelyben az álarcos igazságosztók már rég visszavonultak egy ellenük kiszabott törvény miatt - egyedül Rorschach akítv még, emiatt körözik. Miután volt "kollégáját", a Komédiást meggyilkolják, a maszkos férfi összeesküvést kezd sejteni a háttérben.
2. Sin City - A bűn városa
Úgy gondolom, nem kell különösebben magyarázni: a Sin City mind stílusában, mind hangulatában zseniális darab. Maximálisan hű a képregényhez, noha ez a lista nem arról szólt, mennyire igazodnak a filmek az alapanyaghoz, ez valahol mégis hatalmas erény Robert Rodriguez modern klasszikusának.
10. Erőszakos múlt / A History of Violence
Mit tehet az a kisvárosi kávézós, aki lehentel egy bűnbandát és az újságok címlapjára kerül hőstette miatt? Jelen esetben emberünk jobban tette volna, ha meghúzza magát, hiszen megtalálja őt a múlt néhány sötét alakja, akik elől ebbe az isten háta mögötti közösségbe vonult vissza. David Cronenberg filmje bitang erős, és bár nehezen halad egyről a kettőre, mégis, ahogy lepergett az utolsó képkocka, tudatosul csak bennünk, hogy valami olyat láttunk, amit eddig még talán soha.
9. A holló / The Crow
A holló valószínűleg a Kedvenc Bosszúfilmek listámon is szerepelne: Eric Draven-t és menyasszonyát egy utcai banda támadja meg, amelybe mindketten belehalnak, ám egy évvel később Eric visszatér a síron túlról és k.e.gy.e.t.l.e.n. bosszút áll. A méltán híres film nem csak Brandon Lee tragikus halála miatt vált kultusszá, hanem mert egész egyszerűen megérdemli.
8. Vasember / Iron Man
Ugyan mára már teljes csömöröm lett attól, amit a Marvel csinál (Civil War-t szerintem már meg sem nézem...), de a Vasember első része még mindig egy elképesztően jól összerakott mozi. Toborozhatnak össze 50 hőst egy filmbe, felrobbanhat a fél világ, kifolyhat a szemünk a zöld háttérre rávetített animációktól, de az, amit Robert Downey Jr. leművel ebben a két órában, azt sosem fogják überelni.
7. A kárhozat útja / Road to Perdition
Michael Sullivan gyermekei előtt titkolva dolgozik bérgyilkosként, ám egy alkalommal fia kifigyeli, mivel is foglalkozik édesapja. Innen kezd érdekessé válni a történt. A kárhozat útja egy igen erős darab, Sam Mendes talán egyik legjobb filmje, amelyben Tom Hanks (szokás szerint) zseniálisat alakít.
6. Ha/Ver / Kick-Ass
Matthew Vaughn, Matthew Vaughn, Matthew Vaughn! Igen, ő az az ember, aki nélkül szegényebb lenne a filmtörténelem, erre pedig egyik legjobb példa a Kick/Ass. Egy maximálisan üdítő szórakozás, képes feltornászni az adrenalin-szintet, miközben dőlsz a poénokon. Kevés olyan (utálom ezt a szót, de) feelgood produkció születik, amely ennyire szórakoztató, pofátlan és véres. Nem, a Deadpool-t nem szerettem annyira.
5. Scott Pilgrim a világ ellen / Scott Pilgrim vs. the World
Az a bizonyos geek-film! A Scott Pilgrim egyszerre film és videójáték, egyszerre egy üdítő élmény és kreatív megvalósítás. Scott, aki megismerkedik Ramona Flower-rel, ám ahhoz, hogy összejöhessen a lánnyal, meg kell küzdenie annak hét gonosz exével. A film főleg vizuális poénokkal operál, ehhez pedig keresve sem tudtak volna jobb rendezőt találni, mint Edgar Wright.
4. Batman: Kezdődik / Batman Begins
Azon szűk réteg közé tartozom, akik szerint a Begins jobb, mint a The Dark Knight. Szeretem azt is, de látom a sok-sok hibáját, főleg azt, hogy míg az egy Joker-film, addig Nolan trilógiájának első része az igazi Batman történet. Igen, a kezdeteket láthatjuk, az első bénázásokat, illetve azt, hogyan lett Batman az, ami.
3. Watchmen - Az Őrzők
Snyder filmjét lehet szeretni vagy utálni, én egyszerűen imádom. A képregény is megvan itthon, kétszer olvastam, és igen, eleinte kicsit lecsökkentette a film iránti rajongásom, de ezt ennél jobban egyszerűen nem lehetett volna megcsinálni. Egy olyan történetet láthatunk, amelyben az álarcos igazságosztók már rég visszavonultak egy ellenük kiszabott törvény miatt - egyedül Rorschach akítv még, emiatt körözik. Miután volt "kollégáját", a Komédiást meggyilkolják, a maszkos férfi összeesküvést kezd sejteni a háttérben.
2. Sin City - A bűn városa
Úgy gondolom, nem kell különösebben magyarázni: a Sin City mind stílusában, mind hangulatában zseniális darab. Maximálisan hű a képregényhez, noha ez a lista nem arról szólt, mennyire igazodnak a filmek az alapanyaghoz, ez valahol mégis hatalmas erény Robert Rodriguez modern klasszikusának.
Jóféle-jóféle! Nálam olyan hülye rendszer van, hogy az Oldboy all time top 10 film, de képregényfilmek közül a Watchmen meg a Sin City előrébb lenne :D. A Civil Warnak szerintem adj egy esélyt, nekem nagyon bejött.
VálaszTörlésKöszi :)
TörlésKapni fog majd egy esélyt, az idei szuperhősfilmek még terítékre kerülnek. Igen, igen, ha nagyon (értsd: NAGYON) ráérek, még a bővített BvS is :P